مدارس غیر حضوری می‌شود؟ | ترس حاضر، دانش آموز غایب | نظر موافقان و مخالفان تعطیلی مدارس چیست؟  
با افزایش مسمومیت‌های دانش آموزی بسیاری از والدین خواستار غیر حضوری شدن کلاس‌‌های درس هستند

مدارس غیر حضوری می‌شود؟ | ترس حاضر، دانش آموز غایب | نظر موافقان و مخالفان تعطیلی مدارس چیست؟  

بررسی‌ها در خصوص پرونده مسمومیت دانش آموزان ادامه دارد و مسئولان از کشف سرنخ‌‌هایی خبر می‌دهند. ‌این درحالی است که تاکنون بیش از 5600 دانش آموز در بیش از 230 مدرسه دچار مسمومیت‌ شده‌اند و به نظر می‌رسد، مسئولان تمایلی به تعطیلی مدارس ندارند.
بررسی‌ها در خصوص پرونده مسمومیت دانش آموزان ادامه دارد و مسئولان از کشف سرنخ‌‌هایی خبر می‌دهند. ‌این درحالی است که تاکنون بیش از 5600 دانش آموز در بیش از 230 مدرسه دچار مسمومیت‌ شده‌اند و به نظر می‌رسد، مسئولان تمایلی به تعطیلی مدارس ندارند.
کد خبر: ۱۴۰۰۷۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، سریال مسمومیت دانش آموزان ادامه دارد و هر روز اظهار نظرهای مختلفی درباره این مساله مطرح می‌شود. هرچند برخی مسئولان از کشف سرنخ‌هایی در این ماجرا خبر می‌دهند. اما‌ به نظر می‌رسد هنوز تلاش‌های مسئولان برای شناسایی عاملان این حوادث راه بجایی نبرده است.

بتازگی نیز کمیته حقیقت یابی برای بررسی این مساله در مجلس ایجاد شده است و نمایندگانی از کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، بهداشت و درمان، امور داخلی و امنیت ملی مجلس عضو این کمیته هستند.‌

سرنخ‌هایی از مسمومیت‌ دانش آموزان

کشف سرنخ‌های جدید در پرونده مسمومیت‌ها | مسمومیت بیش از 5600 دانش آموز ‌| مسمومیت مخصوص مدارس خاص است؟‌

براساس بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت تاکنون دانش آموزان در حدود 26 استان درگیر ‌مسمومیت شده‌اند و تلاش‌ها برای شناسایی عاملان این حوادث ادامه دارد.‌

محمد حسین آصفری، عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علت مسمومیت دانش آموزان در گفت‌وگو با جام جم آنلاین از تشکیل گروه‌های ویژه برای بررسی این موضوع خبر می‌دهد و می‌افزاید:‌ کارگروه ویژه‌ای از متخصصان و فوق متخصصان علوم آزمایشگاهی در وزارت بهداشت تشکیل شده است تا نسبت به شناسایی سمی که در مدارس  استفاده شده‌ اقدام کنند.

افزون بر این آن طور که او توضیح می‌دهد گروه ویژه‌ای نیز ‌در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها  تشکیل شده است تا بلافاصله پس از وقوع چنین حوادثی وارد عمل شوند  و به بررسی  علت مسمومیت بپردازند.

‌این ‌عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علت مسمومیت دانش آموزان در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه سرنخ‌هایی از عاملان این حادثه به دست آمده است؟ عنوان می‌کند: مواردی به عنوان سرنخ شناسایی شده ‌و مورد بررسی قرار گرفته است.

اگر از او درباره توضیح این سرنخ‌ها بپرسید، می‌گوید: به دلیل بحث طبقه‌بندی اطلاعات هنوز نمی‌توان از این سرنخ ها سخن ‌گفت. اما در برخی استان‌ها سرنخ هایی به دست آمده است.

با این حال آصفری توضیح می‌دهد که هنوز علت اصلی و  عاملان حادثه مشخص نشد‌ه‌اند.  

عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علت مسمومیت دانش آموزان  می‌افزاید: در برخی موارد‌ گاز خاصی منتشر شده و بعضا انتشار از طریق میوه‌های گندیده بوده است. البته‌ بررسی‌ها هنوز ادامه دارد و علت دقیق حادثه مشخص نشده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا با تعطیلی مدارس موافق است؟ عنوان می‌کند: موافق تعطیلی مدارس نیستم، زیرا لزومی ندارد، مدارس تعطیل شوند. لازم به یادآوری است که‌ در زمان اوج شیوع کرونا مدت زیادی مدارس تعطیل شدند.  علاوه بر این مدتی نیز به دلیل آلودگی‌هوا مدارس تعطیل شد. به همین دلیل‌ زمینه برای افت تحصیلی دانش آموزان ایجاد شده است.

آصفری ادامه می‌دهد: بنابراین بجای تعطیلی مدارس ما نیازمند مدیریت و کنترل مساله هستیم و باید گفت تعطیلی مدارس آخرین گزینه است.

پای مدارس خاص در میان است؟

کشف سرنخ‌های جدید در پرونده مسمومیت‌ها | مسمومیت بیش از 5600 دانش آموز ‌| مسمومیت مخصوص مدارس خاص است؟‌

تاکنون سخنان زیادی درباره مدارسی که درگیر مسمومیت دانش آموزان می‌شوند، مطرح شده است.

یحیی ابراهیمی، عضو دیگر کمیته حقیقت‌یاب بررسی علت مسمومیت دانش آموزان درباره مدارسی که درگیر ماجرای مسمومیت‌ شده‌اند، عنوان می‌کند: براساس بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت حدود 26 استان درگیر این مساله شده‌اند و در این بین بیشتر مسمومیت‌ها در بین دختران دانش آموزی که در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول تحصیل هستند، گزارش شده است.

 محمد حسین آصفری، عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علت مسمومیت دانش آموزان  در پاسخ به این پرسش که تاکنون چند دانش آموز دچار مسمومیت‌ شده‌اند به جام جم آنلاین می‌گوید‌: تا اواخر هفته گذشته حدود 5600 دانش آموز دچار مسمومیت‌ شده‌اند.

به گفته او این مسمومیت‌ها‌ در حدود 230 مدرسه رخ داده است.

آصفری درباره اینکه تحلیل‌های مختلفی درباره این حوادث مطرح می‌شود نیز توضیح می‌دهد: بخشی از این مساله و اتفاقات واقعی است. اما‌ بخشی نیز به دلیل استرس و ترسی است که در بین دانش آموزان ایجاد می شود‌. به عبارت دیگر نمی‌توان گفت مسمومیت وجود ندارد. اما در این بین‌ اضطراب و ترس دانش آموزان نیز تاثیر گذار است.

عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علت مسمومیت دانش آموزان در پاسخ به این پرسش که آیا مسمومیت دانش آموزان فقط در مدارس خاص اتفاق می‌افتد؟ عنوان می‌کند: اینکه گفته می شود این حوادث در مدارس خاصی اتفاق می‌افتد که در آنها قبلا اعتراضاتی صورت گرفته، صحت ندارد و این حوادث در همه نوع مدرسه‌ای اتفاق افتاده است.

آن طور که او توضیح می‌دهد ماجرای مسمومیت در مدارس دولتی، غیر انتفاعی و هیات امنایی اتفاق افتاده و از این جهت نیز نمی‌توان تفاوتی بین مدارس قائل شد.

آصفری درباره اینکه آیا در مدارس پسرانه نیز چنین حوادثی اتفاق افتاده است؟ عنوان می‌کند: مدارس پسرانه زیادی نیز درگیر این ماجرا شده‌اند. اما تعداد مدارس دخترانه بیشتر از مدارس پسرانه است.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها